Pubmarket! zet in op lokale merkactivaties voor TinQ België

TinQ Nederland is erin geslaagd om op minder dan 20 jaar tijd een netwerk van bijna 400 selfservice tankstations uit te bouwen. In hun verdere uitbreiding kijken ze ook naar België. Om merkbekendheid voor TinQ België te creëren doen ze beroep op Pubmarket!. Hiervoor werd een uitgebreide activatiecampagne opgestart.

  • Communicatiestrategie
  • Creative concept / Design
  • Copywriting
  • Production / Development
  • Brand activation
  • Public relations
  • Contentmarketing
  • Social mediamarketing
  • Data analysis & reporting

Over TinQ België

TinQ België is een dochterbedrijf van de Nederlandse multi-brandgroep ENVIEM en een zusterbedrijf van TinQ Nederland. TinQ is gegroeid door de klant altijd op één te zetten en dit volgens de zeven TinQ pijlers: Eenvoudig, Altijd voordelig, Snel, 24/7, Veilig en duurzaam, Bij jou in de buurt en Fun.

De vraag

Na een succesvolle groei van TinQ Nederland heeft TinQ België de afgelopen maanden enkele nieuwe tankstations geopend. TinQ België schakelde Pubmarket! in om van elke opening een feest te maken bij de lokale buurtbewoners.

Onze aanpak

Na een succesvolle groei van TinQ Nederland heeft TinQ België de afgelopen maanden enkele nieuwe tankstations geopend. TinQ België schakelde Pubmarket! in om van elke opening een feest te maken bij de lokale buurtbewoners.
Pubmarket! zette in op een lokale activatiecampagne op basis van een optichannel strategie. Zo gingen we samen voor 3 ‘Crazy Days’ bij de opening van het nieuwe tankstation in Lichtaart. In het openingsweekend was er een megakorting op elke tankbeurt en maakten enthousiaste tankers kans op een gratis tankbon ter waarde van € 100

Om deze activatiecampagne te lanceren, maakten we gebruik van een optichannel strategie waarbij we inzetten op:
• Een actiepagina op de website die in de verschillende fases van de actie werd aangepast.
• POS materiaal op locatie.
• Een bedeling van huis-aan-huis flyers in de regio.
• Een social media campagne & conversatiemanagement.
• Een persbericht.

De resultaten: openingsfeest TinQ Lichtaart

Al meteen bij de start van het openingsweekend was het zo druk dat het brandstoftransport om 22u ’s avonds nog moesten uitrijden om de vele enthousiaste tankers te bedienen. Ook de wedstrijd was een groot succes, velen printten hun tankbonnetje dan ook uit om te kunnen deelnemen.
Uit het succes van dit openingsweekend blijkt nog maar eens dat opvallende en duidelijke marketing zorgt voor een mooie opkomst. Er werd tijdens het openingsweekend maar liefst vier keer meer benzine getankt dan tijdens een normaal weekend. Ook de website werd druk bezocht en mocht vijf keer zoveel bezoekers ontvangen als de week voor de actie. We bereikten 156.269 mensen op social media en de Facebookvolgers en pagina-vind-ik-leuks stegen met 35%. Ook de pers pikte dit op. Er verschenen maar liefst 19 perspublicaties. Een all-round succes, dus!