“Every road leads somewhere. The challenge is to pick the right road and then stay on it.”
Als je een nieuwe onderneming opstart of een nieuw product of een nieuwe service lanceert, is het cruciaal dat je goed nadenkt hoe je dit in de markt gaat zetten.
- Welke doelgroepen wil je bereiken?
- Wil je enkel prospecten of wil je ook bestaande klanten overtuigen van je nieuwe propositie(s)?
- Wie zijn de decision makers die je moet overtuigen? Met welke argumenten?
- Via welke kanalen ga je verkopen? Online en/of offline? Via eigen winkels of via retailers?
- In welke verpakking(en)? Aan welke prijs?
- Wat zijn je USP’s waarop je je communicatiestrategie en je lanceringscampagne wil enten?
- Op welke touchpoints ga je inspelen?
Met een goede go-to-market strategie geef je een duidelijke richting aan je plan van aanpak, ook op de langere termijn. Je route-to-market plan is tactischer en meer gericht op de productlancering. Eerder de kortere termijn dus. Maar beide zijn belangrijk.
Pubmarket! heeft een ruime ervaring in het uitwerken van het strategisch fundament en de lancering van nieuwe producten, nieuwe services en start-ups. Zowel B2C als B2B. Zowel in een retailomgeving als in direct business. Van het eerste idee tot in het winkelvak, fysiek of virtueel.