Pubmarket! ondersteunt #HorecaComeback

De Coronapandemie trof de horecasector snoeihard. Op 20 maart 2020 ging de sector voor het eerst in lockdown en het bleef bijzonder lang onzeker wanneer en hoe cafés en restaurants hun activiteiten konden hernemen. De economische gevolgen waren en zijn enorm. Daarom stak het initiatief #HorecaComeback de horecaondernemers een meer dan symbolisch hart onder de riem door de consument de mogelijkheid te geven om vouchers aan te kopen voor toekomstige consumptie in zijn of haar favoriete restaurant of brasserie. Zo zorgde #HorecaComeback instant voor de broodnodige financiële zuurstof.

  • Creative concept / Design
  • Copywriting
  • Production / Development
  • On- en offline touchpoints
  • Social mediamarketing
  • Public relations
  • Contentmarketing
  • Data analysis & reporting

Veilig online waardebonnen kopen

Het initiatief kwam tot stand over alle concurrentiële grenzen heen. Frisdrankgiganten, brouwers, food- en foodservicebedrijven en Pubmarket! werkten samen aan de lancering van het online ondersteuningsplatform #HorecaComeback. De Belgische consumenten konden hier op een veilige manier waardebonnen kopen van hun favoriete brasserie of restaurant en zo de broodnodige financiële zuurstof geven aan de horecaondernemers.

De opbrengst van de waardebonnen stroomde integraal door naar de horecaondernemers die zich gratis konden registreren. Niet alleen bedrijven maar ook vakorganisaties zoals Toerisme Vlaanderen, Horeca Vlaanderen en hun Waalse tegenhangers hebben mee hun schouders gezet onder één van de grootste ondersteuningsprogramma’s ooit voor de Belgische horeca.